برج خنك كننده

مهتاب گستر پيشرو در زمينه ساخت و تامين انواع سيستمهاي گرمايش وسرمايش صنعتي-خانگي ونيمه صنعتي-2166706377

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

برج خنك كننده

۵ بازديد

برج خنك كننده چيست؟ 

برج خنك كننده يك مبدل حرارتي مدار باز است كه به واسطه تبخير آب در محيط باز عمل ميكند و آب مورد استفاده در سيستم را تا حدودي خنك ميكند.هر چه رطوبت محيط كمتر باشد برج خنك كننده عملكرد بهتري دارد.برج خنك كننده بواسطه تبخير بخشي از آب در گردش عمل كولينگ را انجام ميدهد(تبخير يك عمل گرماگير است).برج خنك كننده در محيط هايي كه رطوبت بالايي دارند كارايي مناسبي ندارد.


در شركت مهتاب گستر برج خنك كننده در انواع زير توليد ميشود:
برج خنك كننده فايبرگلاس مدور
برج خنك كننده فايبرگلاس مكعبي
برج خنك كننده گالوانيزه مكعبي
برج خنك كننده گالوانيزه ذوزنقه


انواع برج خنك كننده :

برج هاي خنك كن به دليل گستردگي كاربرد داراي انواع  مختلفي هستند كه در چند دسته بندي مختلف به آنها اشاره مي شود.

برج خنك كننده از نظر جهت جريان هوا و آب :

1-برج خنك كننده جريان مخالف يا كانتر فلو (Counter flow)
در برج خنك كننده كانتر فلو يا جريان مخالف جهت جريان و هوا مقابل يكديگر هستند در اين نوع از برج خنك كننده هوا از پايين به بالا و آب از بالا به پايين جريان دارد.برج خنك كننده مدور و برج خنك كننده استوانه اي از اين نوع هستند.البته انواع برج خنك كننده مكعبي هم بصورت كانترفلو توليد ميشود.

2-برج خنك كننده جريان متقاطع يا كراس فلو(Cross flow)
در اين نوع از برج خنك كننده جريان آب و هوا بصورت جريان متقاطع با اختلاف زاويه ۹۰ درجه وارد برج خنك كننده ميشوند.كه معمولا هوا به صورت مكشي يا دهشو از بغل وارد برج خنك كننده شده و آب از بالا به پايين جريان دارد.برج خنك كننده ذوزنقه اي و برج خنك كننده مكعبي كراس فلو از اين نوع هستند.

برج خنك كننده از نظر شكل ظاهري :

1-برج خنك كننده مكعبي:
اين نوع برج خنك كننده از متريال  فايبرگلاس و يا گالوانيزه ساخته ميشود و ميتواند بصورت كانترفلو يا كراس فلوباشد. در برج خنك كننده مكعبي جهت پاشش آب از تشت هاي سوراخ دار و يا نازل هاي آب پاش استفاده ميشود.در اين نوع برج خنك كننده فن ميتواند بصورت آكسيال مكنده در بالاي دستگاه و يا بصورت سانتريفيوژ  دمنده در پايين دستگاه قرار گيرد .البته در مدل هاي جديد اكثرا از فن اكسيال استفاده مي شود.

2-برج خنك كننده مدور :
برج خنك كننده مدور از جنس فايبرگلاس توليد ميشود و داراي اسپرينگلر هد جهت پاشش آب درون برج است.در برج خنك كننده مدوراز بازوهاي سوراخ دار جهت پاشش آب استفاده ميشود .
اين برج داراي گلويي در قسمت بالاست كه فن در آن قيمت نصب ميشود.

3-برج خنك كننده ذوزنقه اي :
برج خنك كننده ذوزنقه اي كه اصطلاحا به مارلي معروف است از نوع كراس فلو است در اين نوع برج خنك كننده معمولا فن در بالاي دستگاه نصب ميشود .

4-برج خنك كننده استوانه اي :
معمولا داراي بدنه فلزي يا بتوني است و داراي فن آكسيال در بالاي سازه است و بصورت جريان مخالف عمل ميكند.از اين برج خنك كننده معمولا در نيروگاهها و صنايع بزرگتر استفاده ميشود. كه ظرفيتاهي بالا دارند.


قيمت برج خنك كننده مهتاب گستر :

قيمت برج خنك كننده  بسته به نوع متريال مورد استفاده در ساخت آن ، نوع جنس بدنه ، ظرفيت برج خنك كننده ، شكل هندسي برج مكعبي و يا مخروطي بودن برج خنك كننده و مونتاژ يا دمونتاژ بودن دستگاه  وديگر موارد متغير است.شركت مهتاب گستر با در نظر گرفتن تمام موارد فوق و با توجه به نياز هاي واحد صنعتي شما مي تواند با بررسي دقيق و علمي به شما بهترين پيشنهادات را در اين زمينه ارائه دهد و در نهايت با نظرات كارشناسي شده شما هم راندمان كاريتان را بالا خواهيد برد و هم اينكه تا آنجايي كه امكان داشته باشد از هزينه هاي جاري مي كاهيد.اينكه شما از ورق گالوانيزه استفاده كنيد يا فايبر گلاس و يا از كشش طبيعي براي جابجايي هوا استفاده كنيد و يا از فن و. ديگر عوامل فوق نياز به يك بررسي دقيق و كارشناسي دارد و در نهايت مي تواند در قيمت برج خنك كننده كه براي واحد صنعتي شما قرار است طراحي و ساخته شود تاثير مهمي خواهد گذاشت.مثلا ساخت بك برج خنك كننده بتني با ساخت يك برج خنك كننده فايبر گلاس قطعا به خاطر تفاوت در مواد اوليه انها از نظر قيمت يكسان نخواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.