چيلر هواخنك چگونه كار مي كند

مهتاب گستر پيشرو در زمينه ساخت و تامين انواع سيستمهاي گرمايش وسرمايش صنعتي-خانگي ونيمه صنعتي-2166706377

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

چيلر هواخنك چگونه كار مي كند

۶ بازديد

چيلرهاي هوا خنك چگونه كار مي كنند ؟

چيلرها "آب سرد" را كه از اطراف ساختمان پمپاژ مي شود به واحدهاي انتقال هوا (AHU) و واحدهاي فن كويل (FCU) توليد مي كنند كه گرماي ناخواسته را از ساختمان خارج كرده و آن را به حلقه آب سرد منتقل مي كنند. آب خنك شده در دماي 6 درجه سانتيگراد (8/42 درجه فارنهايت) وارد AHU / FCU مي شود و تا زماني كه مبدل حرارتي را درون AHU / FCU بگذارد ، تا حدود 12 درجه سانتيگراد (53.6 درجه فارنهايت) بالا رفته و پس از آن راه خود را به Chiller Air Cooled برگردانيد تا اين گرما را قبل از تكرار چرخه ، وارد جو كند.

بازگشت گرم "آب سرد" فقط وارد قسمت تبخير كننده مي شود و در آنجا از سطح خارج لوله هاي داخلي كه حاوي مبرد مي باشد عبور مي كند ، پس از اتمام انرژي حرارتي خود در انتهاي مخالف بيرون مي آيد. مبرد تنها مايع است كه به دور هر يك از اجزاي چيلر حركت مي كند. با حركت در دستگاه و فشار ، دما ، آنتالپي و انتروپي خود را تغيير مي دهد و گرماي ناخواسته را از آب سردكننده اواپراتور منتقل مي كند. Chiller Air Cooled داراي 5 مؤلفه اصلي است. 1-كمپرسور - به طور پيچ ، پيمايش يا برگشتي ، سانتريفيوژ طراحي و توليد مي شوند و هريك براي ظرفيتهاي مختلفي به كار مي روند. 2-كندانسور - دسته اي از لوله هاي افقي كه حاوي مبرد داغ است ، اين تعداد زيادي ورق نازك از فلز در محور عمودي احاطه شده است. اينها به توزيع گرما به دور لوله ها و هواي موجود در لوله ها و صفحات نازك فلزي كمك مي كنند. 3-فن هاي كندانسور - اين هواها را در داخل سيم پيچ هاي كندانسور مكيده و از طرفين وارد مي شوند و سپس اين هوا را از قسمت بالا به بالا به سمت جو محيط بيرون مي آورند. 4-دريچه انبساط - اين قطعه مبرد را قبل از ورود به اواپراتور منبسط مي كند. 5-اواپراتور - در اينجاست كه آب خنك شده توليد مي شود و گرماي حاصل از بازگشت گرم "آب سرد" استخراج مي شود و به كندانسور فرستاده مي شود.

نحوه حركت و چگونگي تغيير مبرد در اطراف چيلر تراكمي خنك كننده هوا :

كمپرسور نيروي محرك مبرد است . مبرد ابتدا از كمپرسور به عنوان فشار زياد ، درجه حرارت بالا ، بخار فوق گرم شده خارج شده و سپس وارد كندانسور مي شود. هنگامي كه مبرد وارد كندانسور مي شود ، در امتداد لوله هاي افقي كار مي كند و انرژي حرارتي خود را به جريان هواي محيط منتقل مي كند كه توسط سيال موجود در بالاي صفحه ترغيب به اين عمل مي شود. از آنجا كه مبرد انرژي حرارتي خود را منتقل مي كند ، شروع به چگالشي به يك مايع مي كند. تا زماني كه مبرد از كندانسور خارج شود ، مايع اشباع شده با فشار بالا ، داراي درجه حرارت متوسط خواهد بود. بعد مبرد وارد شير انبساط مي شود. دريچه انبساط جريان مبرد را در اطراف سيستم اندازه گيري مي كند.

اساسي ترين نوع ، شير انبساط حرارتي است كه با اندازه گيري دماي لوله در خروجي تبخير كننده ، جريان مبرد را كنترل مي كند و سرعت جريان را تنظيم مي كند تا دما در يك نقطه مورد نظر قرار گيرد. شير انبساط مبرد را نگه مي دارد و فشار زياد كندانسور را حفظ مي كند. در داخل شير انبساط ، يك دريچه كوچك اجازه مي دهد تا مقدار محدودي از مبرد ادامه يابد. اين افت فشار ناگهاني باعث مي شود مبرد از مايع به درون مخلوط مايع / بخار منبسط شود. از آنجا كه اين اتفاق مي افتد فشار و دما كاهش مي يابد. همان مقدار مبرد از طريق آن جريان مي يابد ، فقط فضاي بيشتري دارد بنابراين براي پر كردن اين شكاف گسترش مي يابد. مبرد سپس وارد تبخير كننده مي شود و از سري لوله هاي افقي عبور مي كند كه توسط "آب سرد" احاطه شده اند و اين جريان ها در طرف مقابل و ضد جريان به يكديگر جريان مي يابد. تا زماني كه مبرد از تبخير كننده خارج شود ، گرماي ناخواسته را از آب خنك شده برگردانده و به عنوان بخار اشباع شده با دماي كم ، فشار كم و خارج مي كند. آب خنك شده از انرژي حرارتي خود تا مبرد برخوردار بوده و در حدود 6 درجه سانتيگراد (42.8 درجه فارنهايت) باقي مي ماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.